על הבחירות לכנסת ה-25 אשר היו אתמול

 אז בינתיים פורסמו 97% מתוצאות האמת של הבחירות אשר התקימו אתמול ב-1 בנובמבר 2022. לפי תוצאות אלו גוש הימין עומד על 65 מנדטים בהיותו כולל את הליכוד, עוצמה יהודית- ציונות הדתית - נועם, ש"ס ויהדות התורה.גם יש כמה מאות אלפי מעטפות כפולות שרק מיעוטן נספר עדיין.  נקווה לשיתוף פעולה פטרה בתוך הימין בין  מרכיביו השונים. בהזדמנות גם רציתי להודות לפעילי הימין ששמרו על מידה רבה של שיתוף פעולה פנימי או, לפחות, ככל הידוע לי נמנעו ממריבות אלימות. נאחל המשך שיתוף פעולה פורה גם כשסביר שבקרוב נחזור לשלטון.

לפני שאתן סקירה על המצב הפוליטי בישראל אתן לפחות סיבות מדוע הצבעתי ליכוד ולאעוצמה יהודית  למשל 

  •  העוול הכבד מנשוא אשר נגרם לבנימין נתניהו ומשפחתו. אומנם גם בגלל השגיו
  •  הרצון להשתתף בכך שמנהיגת גוש הימין תהיה מפלגה מספיק גדולה, למשל ביחס למפלגת יש עתיד, גם אם מה שקובע בעקרון זה גודל הגוש.
  • הרצון שלי, אני הקטן, להכניס גם למפלגת הליכוד - כמפלגת שלטון פוטנציאלית (ובקרוב בפועל, כך נקווה כאמור) וכמפלגה הנחשבת למנהיגת הגוש הלאומי וליותר קרובה למרכז מאשר נניח עוצמה  יהודית - רעיונות של ימין יותר אסרטיבי ושולט באמת ומעצב מגמות לאורך זמן. זאת מבלי לזלזל חלילה בחברי כנסת ופעילי ליכוד בכירים ממני 

אז, כן. השאלה של ימין מתון מול ימין קיצוני ואיזו מפלגה מייצגת כל אחד משני סוגי ימין אלו אינה רלוונטית ואקטואלית לימצב הנוכחי. השאלה היותר חשובה כרגע היא מהי הפלטפורמה הפסיכולוגית עליה יושב גוש זה על רכיביו. האם כגוש שהוא זה הנותן בפועל ובאופן אפקטיבי את הטון לאורך זמן, שלא כמו המצב מזה 125 שנה בקרוב שהוא רק נגרר ומתישר ומסתגל בעקבות השמאל.

באותה מידה לפחות גם אין היום מזה זמן מה "מרכז" ו"שמאל מתון" (מבחינת אמצעים) או "שמאל ציוני" (במטרות). טוב, חוץ מאשר אצל בודדים יחידי סגולה שממילא לא משפיעים, כגון חיים רמון. כאשר יאיר לפי, "איש המרכז", חותם על הסכם למסירת משאבי גז ושטחי מים לידי ארגון הטרור האנטי - ישראלי (באופן מוחלט) והאנטישמי חיזבאללה אז לא רק שכאן התנהג כשמאל רדיקלי ובמקרה הטוב "סתם" לא-ציונית אלא שגם ברמת האמצעים התנהג כשמאל קיצוני לכל דבר ועניין

גם היחס לנתניהו אם מצד "אנשי שמאל מהרחוב" ואם מצד מערכת המשפט הם אלימות ועוול אחד גדולים. למעשה, לא נשאר כיום שום שמאל לגיטימי, אלא אך ורק (ויסלחו לי כאמור כמה יחידי סגולה) שמאל אלים, גזעני (כמו פרסומים של ליברמן או של יש עתיד על "מפלגות של מזרחיים") או קללות גזעניות שחטפו אנשים כמו רמי בן יהודה), מושחת (כגון אצל בנט ולפיד וזה רק קצה המזלג) ובעל השקפות פוסט לאומיות ותומכות טרור. בין אם מדובר על אנשי שמאל שהם שותפים אקטביים לכך ובין אם שותפים פסיביים בהסכמה בשתיקה ובצבעה למפלגות השמאל. כן, מטורף ובלתי שפוי ככל שיהיהת אין שפל שהשמאל לא התדרדר אליו. ולנו בימין נר רק לשנות את עצמנו.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להבין את הגאופוליטיקה

תגובה שלי באתר מידה על גבולות חופש הביטוי המגיע לשמאל

זכרונות מבחירות 1988 וקצת אחרי